Det er ulike og varierende perioder på kunstskolen. Noen ganger kan det være et kurs i maleri og tegning, eller bruk av rom gjennom skulptur og installasjon. Det kan være en innføring i ulike teknikker, diskusjon om materialer eller om presentasjon av verk. Andre ganger, særlig i andre klasse, handler det mer om refleksjon eller å øke bevisstheten og forståelsen for studentenes egne fordypning og retning i arbeidet sitt. Undervisningen består ofte av samtaler i gruppe eller individuell dialog. Arbeidet med unge kunststudenter gjør at jeg må være fokusert, konsentrert, forberedt, og oppdatert. Jeg må ha et dynamisk syn på kunst og stadig omprøve, noe som kan være krevende men som også gir mye tilbake. Jeg synes at arbeidet med undervisning har blitt en viktig del av det kunstneriske arbeidet mitt, og min egen utvikling som kunster. Men det er også bra at jeg bare jobber i perioder, for eksempel to uker om gangen med hundre prosent undervisning, slik at når jeg drar tilbake til atelieret i Stockholm kan jeg også slippe det helt en stund. Det jeg sa om at vi jobber med de samme problemene - med det mener jeg at vi har de samme problemstillingene. Det kan være formale problem, noe med material, eller noe teknisk som må løses. Det kan også handle om innhold og idéer, men det er jo også det som gjør arbeidet interessant, så kanskje ikke at det er et problem egentlig. Jeg ser på studentene som yngre kolleger, der jeg bare har mer erfaring enn dem. Jeg oppfatter kunsten som den siste frie sonen, noe som er utrolig spennende men også utrolig komplekst. Noen ganger fungerer kommunikasjonen, og da kan det være verdens beste jobb og fantastisk å se hva studentene finner på. Vi snakker jo om de tingene som faktisk interesserer meg mest og liker å diskutere.