Det er helt klart underliggende følelser og holdninger i meg som har styrt prosjektet i den retningen. Klimaproblematikken er noe som står mitt hjerte nært, så det var spennende å oppdage at prosjektet kunne styres i den retningen. Jeg likte at bildene begynte å ligne ødelagte planeter, og jobbet for å finne måter å forsterke dette videre. I min fantasi handlet det om hvordan vår egen planet kan ende opp i framtiden, alt etter hvordan vi velger å behandle den. Slik kan prosjektet fungere både som en påminnelse og advarsel. Når det er sagt, styres jeg ofte av dualiteter. Ting kan være veldig positivt og veldig negativt på samme tid. Alt blir liksom bare bedre og verre hele tiden, og jeg føler at jeg balanserer på en knivsegg mellom de to tilstandene, der begge deler kan være like sant samtidig. Det fine med det er kanskje at det finnes et slags valg der inne et sted. En slags optimistisk nihilisme om du vil. På den måten er prosjektet farget av en underliggende eksistensiell bekymring. I hvor stor grad påvirker vi omgivelsene våre? Hvor mye er opp til oss, og hvor mye er vi egentlig villige til å gjøre? På en lang nok tidslinje er det vel ikke noen tvil om at jorden til slutt vil ende opp som en flammende livløs kule. Det er kanskje en trøst i at det finnes en form for poetisk skjønnhet i ødeleggelse. Gitt at dette er et uunngåelig scenario blir spørsmålet; "hva velger vi å fokusere på i mellomtiden?» Tematikken i Devour er jo noe som stadig blir mer aktuelt — det er både fint og skummelt. Min jobb som kunstner er å speile det jeg ser på en måte som gir mening for meg, så kan publikum velge om de vil trekke idéene videre i seg selv. Det at prosjektet ser ut til å treffe så mange med uttrykk og tematikk, og at det kanskje kan fungere som en samtalestarter tenker jeg er det beste jeg kan håpe på.