For meg handler det om materialet i seg selv og den informasjonen og mulighetene dette gir meg. Jeg kunne ha jobbet i betong for den saks skyld, men tekstil har alltid vÊrt tilgjengelig opp gjennom oppveksten. Det kjentes sÄ selvfÞlgelig.
Da jeg fÞrst startet Ä jobbe med nylon hadde jeg jobbet med veldig mange forskjellige materialer i en lengre periode. Jeg skapte forgjengelige installasjoner som besto av alt fra akryl, gips, plast, gummi, pigment og nylon. Etterhvert ble jeg lei av Ä alltid mÄtte destruere arbeidene etter en viss tid. Jeg Þnsket Ä lage arbeider som var mer definerte, som kunne ferdigstilles og vises flere ganger. Jeg begynte Ä teste ut nylon. For det fÞrste likte jeg kvaliteten, et syntetisk, billig plastmateriale som ikke hadde samme iboende verdier som f.eks. silke, ull eller lin. For meg representerte det noe uromantisk og overfladisk, noe man leser sammen med masseproduksjon, industri, populÊrkultur. Det var veldig befriende.