Jeg anser meg selv først og fremst som skulptør, og har alltid en skulpturell tilnærming til å lage kunst. Uavhengig av hva jeg jobber med er skulptur ankerpunktet mitt. Det er nok også der dragningen mot det taktile kommer inn. Jeg liker at det jeg lager har en tydelig fysikalitet ved seg. Uansett om jeg jobber med et todimensjonalt uttrykk som trykk eller tegning, er det noe ved det å erkjenne papiret, trykksverten eller tegnemediet og eventuelt til slutt rammen, som skulpturelle. De har en egen tilstedeværelse som er vel så viktig som hva bildet viser til. De ulike grafiske teknikkene som eksempelvis silketrykk og tresnitt har alle interessante aspekter ved seg. Det er vanskelig å si hvilken jeg setter mest pris på. Felles for dem alle er nok det fysiske arbeidet ved billedmaking på denne måten. Det står i en fin kontrast til det umiddelbare ved ‘snap-shot’-fotografiet som er bakgrunnen for arbeidene. Både skulpturene fra #accidentallycomposed og de grafiske arbeidene i Formal Vase, Retta Sement har et fotografisk utgangspunkt. Fotografiene er tatt på samme måte, men der skulpturene ser på tingene og hvordan vi forholder oss til dem, så dreier trykkene seg rundt, og har sitt opphav i, teksturene og overflatene vi omgir oss med.