Maleriene fungerer også på en måte som fryste øyeblikk som dokumenterer ulike stadier i en koreografisk prosess og lek med disse materialene, og hvordan de fordeles og flyttes rundt på en flate - MDF-platen. Leiren later for eksempel til å ha etterlatt små flekker av materie der den har vært plassert tidligere, og bærer også spor av min interaksjon ved at den er merket av hvordan den har blitt formet, presset og skåret.
Og når jeg i maleriet stryker maling over en plate ved hjelp av penselen for å få det til å se ut somrester av leire som har blitt liggende igjen, så lager jeg både en illusjon eller etterligning/avbildning samtidig som jeg jo faktisk også imiterer den fysiske handlingen, ved at malingen også er en materiell substans som distribueres på flaten.
Det er noe i den sammensmeltningen, eller implosjonen, mellom det forestilte og det faktiske som trigger meg. Og den interessen jeg finner i å la et medium eller materiale anvendes i representasjonen av et annet skyldes vel kanskje at jeg i dette ser en poetisk gjenklang av det å gi seg ut for noe annet enn man er.
Nå, for å komme litt tilbake til spørsmålet - til utstillingen A Study of Intoxication fortsatte jeg serien, men satte i spill to spesifikke objekter utover MDF, leire og tape, nemlig en liten kvist og en stein, som fremstår delvis forgylte. Utstillingen som helhet tok utgangspunkt i aspekter ved intoxication, overskridelse av det rasjonelle sinnet gjennom grader av beruselse. Kvisten og steinen i mine malerier, som også befinner seg i en grad av materiell overskridelse (kanskje til og med transmutasjon), hinter til en myte rundt galskapens og ekstasens gud Dionysos - der han i takknemlighet overfor Midas, som visstnok hadde funnet og tatt vare på Dionysos´ svigerfar etter en real fyllekule, tilbyr å oppfylle et ønske for ham. Midas ønsker da at alt han rører ved skal bli til gull, og det første han starter med er da en kvist og en stein.