Komponentar
Kunstproduksjon bestĂ„r av mange mindre og samanfletta komponentar. Om eg fokuserer pĂ„ dei sosiale og materielle komponentane i Skaus sin produksjon av det maritime fartĂžyet â og skil dei frĂ„ kvarandre for Ă„ omtala dei separat sjĂžlv om dei de facto heng saman â stĂ„r eg att med komponentar som: jakt pĂ„ Ăžkonomiske midlar, framforhandling av lokasjon, arbeid med byggelĂžyve, materialsamansetnad, inspirasjon og sosial involvering.
Jakta pÄ midlar startar tidleg, gjerne parallelt med ein idéfase. Dette forarbeidet til kunstproduksjonen kan ta lang tid, og endar ofte opp som ei lappeteppeprosjektfinansiering. NY-konfigurasjonen vert mogleggjort med stÞtte frÄ OCA, Norsk kulturrÄd, Stavanger kommune og Rogaland Fylkeskommune.
Lokasjonen i NY vart vald fordi den har ei rik historie som stĂ„r godt til eit prosjekt som utforskar idĂ©en om ein heim.Snug Harbour var pĂ„ 1800-talet heim for gamle, skada og pensjonerte sjĂžfolk. Ved overgangen til 1900-talet var omrĂ„det â Ăžkonomisk heldt i live av Robert Richard Randall sin shippingformue â eit velfungerande lite samfunn med bakeri, kapell, meieri, konserthall, kyrkjegard og anna. I dag er omrĂ„det gjort til Snug Harbour Cultural Center and Botanical Garden, som ĂČg husar Newhouse Center for Contemporary Art. PĂ„ eit fredeleg omrĂ„de pĂ„ Staten Island ligg ei rekkje storslagne bygningar i klassisk arkitektonisk stil, og kontemplative hagar i ulike utformingar. Mellom desse har Skaus fĂ„tt lĂžyve til Ă„ bygga og sjĂžsetja fartĂžyet sitt.
Og apropos lÞyve sÄ var dét lenge den mest tidkrevjande delen av kunstproduksjonen. For Ä bygga og etter kvart sjÞsetta fartÞyet treng Skaus ulike formelle godkjenningar, til dÞmes lÞyve for bygging av ein midlertidig struktur i det offentlege rom, godkjenning for sjÞsetting og diverse forsikringar, samt spesialgodkjenningar for at bÄde dei sjÞlv og andre folk kan opphalda seg inne i strukturen.Liknande arbeid var naudsynt dÄ Skaus sette opp Stavanger-konfigurasjonen pÄ ventetomta framfor Tou Scene, men stÞrre kjennskap til norske reglar og retningslinjer og tettare nÊrleik til sakshandsamarar i eigen heimkommune, gjorde samstundes dette langt enklare enn i NY.
I dei fleste kunstnariske produksjonsprosessar er materialutforskingar og tilarbeiding av materialar ytst sentralt. Til NY-konfigurasjonen treng Skaus mellom anna treverk og murstein, og dei er i gong med Ä samla materialar frÄ det geografiske nÊromrÄdet rundt pÄ Staten Island. Dei freistar Ä bygga konstruksjonen pÄ restar som kjem ut av vedlikehaldsarbeid for bygningsmassane pÄ Snug Harbour, med materialar frÄ skipsverft og reperasjonsverksemder pÄ Staten Island, og med gjenvunne tÞmmer som vert seld vidare som del av ein gjenbruks- og sirkulasjonsÞkonomi. Konstruksjonen blir slik del av ein stÞrre materialsirkulasjon og vil bera med seg bitar av omrÄdet sin materielle identitet.