FÞrst er det sauenes beitemarker. Utenfor dem er det steinformasjoner, berg og kantete rare bergarter med gul lav. En av bergartene er forsteinet tre. Det er som om hun ser trestokkene og Ärringene i steinen. Helt nederst langs sjÞen er bergene glatte og mÞrke. NÄr hun nÊrmer seg havkanten fÞler hun en uro i kroppen. Hvordan vil det vÊre Ä flyte der ute? Vil hun bli dratt inn eller vil hun forsvinne utover? Vil hun kunne bli nedsenket i naturen?
Referanse sitat: LâAbĂ©cĂ©daire de Gilles Deleuze, dir. Pierre-AndrĂ© Boutang, 1996, sitert fra Erika Balsom, An Oceanic Feeling: Cinema and the Sea, New Plymouth: Govett-Brewster, 2018, s.24
Christine Hansen er kunstner og kunsthistoriker med base i Stavanger. Hun har master i fotografi fra KunsthĂžgskolen i Bergen (2000) og PhD i kunsthistorie fra Universitetet i Bergen (2012). Hennes kunstneriske praksis omhandler ofte konkrete landskaper og hun arbeider med dem over tid. I Hansens siste prosjekt, Ărkendveling, bruker hun Ăžrkenlandskapet som utgangspunkt for Ă„ reflektere over tid, miljĂžspĂžrsmĂ„l og natur. Hun har ogsĂ„ utforsket egen familiehistorie i prosjektene Remembering C, Come What May og Familiegrafier. Hansen har undervist pĂ„ Kunstakademiet i Bergen (2010-2019) i tillegg til Universitetet i Stavanger og Bergen.