Først er det sauenes beitemarker. Utenfor dem er det steinformasjoner, berg og kantete rare bergarter med gul lav. En av bergartene er forsteinet tre. Det er som om hun ser trestokkene og årringene i steinen. Helt nederst langs sjøen er bergene glatte og mørke. Når hun nærmer seg havkanten føler hun en uro i kroppen. Hvordan vil det være å flyte der ute? Vil hun bli dratt inn eller vil hun forsvinne utover? Vil hun kunne bli nedsenket i naturen?
Referanse sitat: L’Abécédaire de Gilles Deleuze, dir. Pierre-André Boutang, 1996, sitert fra Erika Balsom, An Oceanic Feeling: Cinema and the Sea, New Plymouth: Govett-Brewster, 2018, s.24
Christine Hansen er kunstner og kunsthistoriker med base i Stavanger. Hun har master i fotografi fra Kunsthøgskolen i Bergen (2000) og PhD i kunsthistorie fra Universitetet i Bergen (2012). Hennes kunstneriske praksis omhandler ofte konkrete landskaper og hun arbeider med dem over tid. I Hansens siste prosjekt, Ørkendveling, bruker hun ørkenlandskapet som utgangspunkt for å reflektere over tid, miljøspørsmål og natur. Hun har også utforsket egen familiehistorie i prosjektene Remembering C, Come What May og Familiegrafier. Hansen har undervist på Kunstakademiet i Bergen (2010-2019) i tillegg til Universitetet i Stavanger og Bergen.